Mig før dig | BOGANMELDELSE

Bedømmelse: 💗💗💗💗🖤

Til alle dem der kunne lide "En flænge i himlen" og "som stjerner på himlen".

Resume:

26-årig Lou er en venlig og akavet person, hvis største bedrift er at lave en god kop te. Lou bliver fyret fra The Buttered Bun Café, da cafeen skal lukke ned, og bliver nu tvunget til at lede efter et nyt arbejde. Lou får anskaffet sig et job som hjemmeplejer hos den velhavende familie Traynor, hvor hun skal pleje Will, der er lam fra halsen og ned. Alt Will ønsker, er at få hans gamle liv tilbage, som en lækker ung businessman. Det var dog før han mødte Lou. Wills spydighed, dårlige attitude og arrogance holder ikke længe i Lous selskab, og de to modsætninger bliver tættere og tættere for hvert kapitel.

Anmeldelse:

Jeg syntes at "Mig før dig" er en super smuk og inspirerende historie om at leve livet.

Historien arbejder meget i kontraster. Lou og Will er totalt modsætninger, som er beskrevet meget karikeret. Lou er en fattig pige der udstråler energi og unikhed, men alligevel har hun bosat sig i sin egen comfort zone med hendes 7-årige forhold til hendes kæreste, hendes familie og hendes job. Will har lavet sit liv fuldt ud med rejser, penge, karriere og lækre kvinder, men har aldrig sat værdi på de små ting. Jeg syntes det er en spøjs ide, at Lou lærer at elske livet og forlade sin comfort zone fra Will, som hader hans eget liv.

Det er også fedt at forfatterinden, Jojo Moyes, lægger stor vægt på både Wills og Lous familieliv. Jeg elsker en interessant familiedynamik, og det har hun helt klart fået med.

Alt i alt kan jeg helt klart anbefale "Mig før dig". Bogen er super romantisk og underholdene, og jeg nød især karakterene rigtig meget.

Bogen er også filmatiseret, på en utrolig vellykket måde, med nogle fantastiske skuespillere. Emilia Clark, som spiller Lou, laver en sindsygt god efterligning af Lous akavede og venlige personlighed. Filmen er helt klart værd at se, efter du har læst bogen selvfølgelig.

Tak fordi du læste med!

Vickytik

• Pinterest